مواد تشکیل دهنده کیک انگور ایتالیایی شامل مواد اصلی آشپزخانه مانند آرد، بیکینگ پودر، شیر، تخم مرغ و کره است. چیزی که این کیک را واقعا خاص می کند، پوست مرکبات، انگور، روغن زیتون و دارچین است

مواد تشکیل دهنده کیک انگور ایتالیایی شامل مواد اصلی آشپزخانه مانند آرد، بیکینگ پودر، شیر، تخم مرغ و کره است. چیزی که این کیک را واقعا خاص می کند، پوست مرکبات، انگور، روغن زیتون و دارچین است. گنجاندن پوست در این دستور غذا همان چیزی است که آن را بسیار خوش طعم می کند. شما می توانید از مراکز فروش پرتقال عمده و لیمو این محصولات را خریداری کرده و پوست آن را استفاده کنید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ی کیک انگور

کلید این دستور غذا استفاده از انگور قرمز با کیفیت خوب است. علاوه بر این، شما می خواهید از کوچکترین انگوری که می توانید پیدا کنید استفاده کنید. در حالی که انگورهای بزرگتر کار می کنند، به خوبی در خمیر نمی نشینند. همچنین انگور را نبرید زیرا خمیر را خیلی مرطوب می کنید. روغن زیتون در این دستور غذا به طعم و رطوبت کلی کیک می‌افزاید. اگر می توانید از روغن زیتون فوق بکر با کیفیت خوب استفاده کنید.

دارچین در حالی که این یک ماده سنتی ایتالیایی نیست، طعم شیرین لطیفی را به کیک اضافه می کند. در صورت تمایل، آن را به طور کلی حذف کنید.

طرز تهیه ی کیک انگور ایتالیایی

طرز تهیه ی کیک انگور ایتالیایی

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک تابه ۹ اینچی فنری را سخاوتمندانه کره و آرد پاشی کنید و آرد اضافی را جدا کنید. شکر و تخم مرغ ها را در کاسه میکسر مجهز به ضمیمه همزن بزنید تا غلیظ و لیمویی رنگ شود، حدود ۳ دقیقه. شیر، روغن زیتون، کره ذوب شده و وانیل را اضافه کنید. مخلوط کنید تا مخلوط شوند. بهتر است از مراکز فروش عمده انگور این محصول را به میزان ۲۰۰ گرم خریداری کنید.

آرد، بکینگ پودر و نمک را در یک کاسه بزرگ الک کنید. پوست لیمو و پوست پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید تا با آرد آغشته شود.

مخلوط آرد را با قاشق به مواد مرطوب بریزید؛ با قاشق چوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. کناره های کاسه را بتراشید و یک بار دیگر مخلوط کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا آرد جذب مایعات شود. ۲۰۰ گرم انگور را به خمیر اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شود. خمیر را داخل قالب کیک آماده شده بریزید و روی آن را با کفگیر صاف کنید. انگور باقی مانده را کنار بگذارید.

همچنین بخوانید:  نحوه جایگذاری و نصب شوفاژ

کیک را در مرکز از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. از فر خارج کنید و انگورهای ذخیره شده را روی آن بپاشید. به فر برگردانید و بپزید تا روی آن قهوه ای طلایی شود و وقتی با نوک انگشت فشار دهید کیک کاملا سفت شود، حدود ۴۰ دقیقه دیگر.

از فر خارج کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی توری سیمی خنک کنید. یک چاقو در کناره های تابه بکشید تا کیک شل شود. کناره قالب فنری را رها کرده و بردارید و کیک را روی قالب بگذارید. دمای اتاق رو خنک کنیم. قاچ های نازک را برای سرو برش دهید.

نکات مهم درباره ی تهیه ی کیک انگور

نکات مهم درباره ی تهیه ی کیک انگور

تخم مرغ و شکر را قبل از اضافه کردن مواد دیگر باید با همزن بزنید تا سبک و کف کند. این معمولاً با همزن دستی در درجه بالا حدود سه دقیقه طول می کشد. برخی افراد با توجه به قیمت کشمش امروز و همچنین راحتی دسترسی، آن را جایگزین انگور می کنند که این مورد نمی تواند کیک شما را خوشمزه کند.

برای بیرون آوردن کیک از قالب کمربندی لازم است ابتدا چاقوی کره را دور لبه داخلی قالب بکشید تا کیک شل شود. قفل کنار تابه را باز کنید و به آرامی کناره قالب را از کیک جدا کنید. یک کاردک فلزی پهن را بین کف کیک و قالب قرار دهید، کیک را از روی پایه بردارید و به بشقاب سرو منتقل کنید.

کیک را می توان تا ۳ ماه منجمد کرد. پس از خنک شدن کامل، آن را در فویل آلومینیومی، بسته بندی فریزر یا کیسه فریزر قرار دهید. قبل از سرو، یک شب روی میز آن را آب کنید.