آموزش ساخت نرم کننده مو خانگی و ارزان با روغن نارگیل
آموزش ساخت نرم کننده مو خانگی و ارزان با روغن نارگیل
آموزش ساخت نرم کننده مو خانگی و ارزان با روغن نارگیل را برای شما در نمکستان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

نمکستان : این روزها خانوم ها و آقایان هزینه های زیادی را صرف خرید و تهیه ی ماسک های مو و نرم کننده های خارجی و ایرانی میکنند. غافل از اینکه تمامی این کارخانه ها با استفاده از همین مواد ساده ای که در تمامی خانه ها وجود دارد، این محصولات را ارائه میدهند. چه بسا که به منظور ماندگاری بیشتر، انواع مواد صنعتی در این محصولات باشد که برای پوست و موی ما مضر است!

پس چرا خودمان دست به کار نشویم؟

ما در این مطلب تهیه یک نرم کننده خانگی و ساده را آموزش میدهیم که برابری میکند با بهترین نرم کننده های برند دنیا.

برای تهیه ی این ماسک مو شما به روغن نارگیل و ویتامین E نیاز دارید. دو قاشق روغن طبیعی نارگیل را با ۴ عدد کپسول ویتامین E مخلوط نمایید این ترکیب را با برس یا آبکش به موهایتان بزنید اجازه دهید تا نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند تا کاملا جذب موهایتان شود. حالا موهایتان را با شامپوی مخصوص خودتان بشویید و آبکشی کنید. میتوانید از این نرم کننده و ماسک موی طبیعی سه الی چهار بار در هفته استفاده نمایید و تاثیر بی نظیر آن را مشاهده کنید.

شما میتوانید این ماسک را شب قبل از خواب روی موهای خود اسپری کنید و موهایتان را با یک روسری نخی ببندید تا در این مدت روغن جذب موهایتان شود. و صبح موهایتان را آبکشی کنید.

آموزش ساخت نرم کننده مو خانگی و ارزان با روغن نارگیل

در ادامه به فواید روغن نارگیل برای موها میپردازیم :

این روغن به دلیل دارا بودن اسید لوریک، جلوی از دست رفتن پروتئین مو را میگیرد، بنابراین وقتی قبل یا بعد از شستن مو از این روغن استفاده شود بدون در نظر داشتن آسیب دیده بودن یا نبودن مو، محافظی برای آن محسوب میشود. روغن نارگیل فعالیت های قوی آنتی باکتریال برای از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها انجام میدهد.

همچنین بخوانید:  نکات طلایی برای داشتن ابروهای طبیعی ، خوش فرم ، پرپشت و بسیار زیبا

شما میتوانید با اضافه کردن یک حبه سیر له شده به روغن نارگیل و مالیدن این ترکیب به موهایتان شاهد رشد سریع موهایتان نیز باشید. روغن نارگیل چه به تنهایی چه همراه مواد مغذی دیگر یک محافظ و تقویت کننده طبیعی و ارزان و همیشگی برای موهایتان خواهد بود. بنابراین از استفاده از این روغن جادویی غافل نشوید.

آموزش ساخت نرم کننده مو خانگی و ارزان با روغن نارگیل

ساخت روغن نارگیل خانگی :

ابتدا نارگیل ها را پوست میکنیم و خرد میکنیم. نارگیل ها را با کمی آب داخل میکسر ریخته و میکس میکنیم بعد از اینکه کامل میکس شد دوباره آب ولرم به آن اضافه میکنیم و میسک میکنیم. مواد میکس شده را داخل یک پارچه تمیز ریخته و میکس را از داخل پارچه مانند صافی رد میکنیم تا ماده ی شفافی به دست بیاید.

ماده را ۲۴ ساعت داخل یخچال میگذاریم. روغن های نارگیل روی آب نارگیل جمع میشوند. روغن های بسته شده را داخل یک ظرف ریخته و داخل یخچال نگهداری میکنیم. این روغن طبیعی ترین نوع روغن نارگیل میباشد.