۱۰ نوشیدنی فوق العاده مناسب برای سلامت و درخشندگی پوست شما
۱۰ نوشیدنی فوق العاده مناسب برای سلامت و درخشندگی پوست شما

راز سلامتی پوست شما چه نوشیدنی هایی است؟ نمکستان : قبل از سن سی سالگی نگرانی های پوستی بیشتر جنبه ی زیبایی دارد و کم تر از روش های مراقبتی استفاده می کنیم. اما بعد از سن سی سالگی و با آغاز دهه سوم زندگی، نگرانی ها بابت جوش های صورت کم تر شده و […]

راز سلامتی پوست شما چه نوشیدنی هایی است؟

راز سلامتی پوست شما چه نوشیدنی هایی است؟

نمکستان : قبل از سن سی سالگی نگرانی های پوستی بیشتر جنبه ی زیبایی دارد و کم تر از روش های مراقبتی استفاده می کنیم. اما بعد از سن سی سالگی و با آغاز دهه سوم زندگی، نگرانی ها بابت جوش های صورت کم تر شده و معمولا توجه ها به سمت چین و چروک های ریزی که در حال به وجود آمدن است جلب می شود. درست است که تا پیری و به وجود آمدن چین و چروک های عمیق راه زیادی است اما باید در همان ابتدای سراشیبی نکات مربوط به مراقبت پوستی را رعایت کنید، به طور مثال از آرایش زیاد و نامناسب و استفاده مداوم و روزانه از کرم های سنگین برای پوشش دهی پرهیز کنید.

به جای آن سعی کنید هر روز از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم ها به شادابی و آب رسانی پوست شما کمک می کنند. استرس یک امر اجتناب ناپذیر در زندگی امروز است. اما لازم است بدانید که استرس باعث خشکی پوست و اختلال در عمل آبرسانی پوست می شود. یکی از دلایلی که با بالا رفتن سن پوست دچار چین و چروک می شود، حساس شدن و نازکی پوست با افزایش سن است.

این موضوع باعث می شود که پوست بیشتر در معرض اشعه های نور خورشید قرار گیرد. اگر چه استفاده از ضد آفتاب ها برای همه سنین حائز اهمیت است اما بعد از بالا رفتن سن بیشتر اهمیت پیدا می کند. آبرسانی به پوست یک امر بسیار مهم در زمینه سلامت پوست است. به همین دلیل نوشیدن ۸ لیوان آب در روز توصیه می شود، که نه تنها برای سلامت پوست مفید است، بلکه به سلامت کل بدن نیز کمک می کند. اگر با خوردن آب میانه خوبی ندارید می توانید نوشیدنی هایی را جایگزین آن کنید که به سلامت و درخشندگی پوست شما کمک می کنند.

چای سبز مفید برای سلامت پوست

چای سبز مفید برای سلامت پوست

چای سبز یک نوشیدنی پر از آنتی اکسیدان است. رادیکال های آزاد یکی از اصلی ترین عوامل پیری و خشکی پوست هستند، کاری که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می کنند، مبارزه علیه این رادیکال های آزاد است. آنتی اکسیدان چای سبز پلی فنول است این آنتی اکسیدان از التهاب و سرطان جلوگیری می کند.

این نوشیدنی بسیار مفید حاوی ترکیباتی به نام اپی گالوستاچین گالت است. این ترکیبات در بهبود بیماری هایی مانند آکنه، پسوریازیس، درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و همچنین بهبود چین چروک های پوست کمک می کند.

شیر نارگیل

شیر نارگیل

شیر نارگیل یک نوشیدنی لذیذ و مفید برای پوست و مو است.  کسانی که به علت لاکتوز موجود در شیر نمی توانند از آن استفاده کنند شیر نارگیل را به راحتی هضم می کنند. به غیر از این شیرنارگیل یک مرطوب کننده قوی برای پوست است و باعث آبرسانی به آن می شود. شیر نارگیل علاوه بر آنتی اکسیدان حاوی موادی است که از پیری زودرس جلوگیری می کند. ااین مواد از جمله زیانتین است که یک هورمون گیاهی است و تحقیقات بر روی این هورمون نشان می دهد که باعث حفظ جوانی پوست شده و مانع از پیری زودرس می شود.

آب میوه و سبزیجات

آب میوه و سبزیجات

منظور از آب میوه و سبزیجات، از نوع طبیعی و خانگی است. چرا که آبمیوه های کارخانه ایی تحت حرارت و افزودن شکر بسیاری از ویتامین ها، آنزیم ها و مواد معدنی خود را از دست می دهند. اگر با خوردن میوه و سبزیجات میانه خوبی ندارید از آب آن ها استفاده کنید. میزان مفید بودن این آب میوه ها بسته به نوع آن ها متفاوت است، اما اکثر میوه ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن ویتامینC  باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. در مطالب ذیل آبمیوه ها و سبزیجات مغید برای پوست را معرفی می کنیم.

آب سیب طبیعی

آب سیب طبیعی

سیب یک میوه بسیار مفید، برای بسیاری از مشکلات و درمان بسیار از امراض بدن است. اما مهم ترین خاصیت سیب که برای سلامت پوست بسیار مفید است؛ خاصیت آنتی اکسیدانی سیب است. سیب در پوست و گوشت خود آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که با رادیکال های آزاد که علت پیری زود رس هستند مبارزه می کند. سیب باعث می شود گردش خون راحت تر اتفاق بیوفتد. بهبود جریان خون باعث می شود سلول های زنده جایگزین سلول های مرده پوست شوند. و جوانی پوست بیشتر حفظ شود.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه املت شوید خوشمزه و جدید

آب هویج

آب هویج

آب هویچ تنها برای سلامت چشم مفید نیست بلکه این نوشیدنی بسیار لذیذ به دلیل دارا بودن بتاکاروتن هم می تواند سلامت چشم شما را تضمین کند و هم برای سلامتی پوست شما بسیار مفید است. ویتامین A  از فساد سلول های پوست جلوگیری کرده و پوست را شاداب و سلامت می کند. هویج علاوه بر ویتامین A سرشار از ویتامینC  نیز هست که به افزایش کلاژن سازی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

آب چغندر

آب چغندر

چغندر نیز حاوی انتی اکسیدان های زیادی است که با عوامل پیری زودرس مبارزه می کند. آب چغندر سرشار از ویتامین C است. این ویتامین از لک های پوستت و کاهش رنگدانه ها بسیار مفید است. این نوشیدنی یک مرطوب کننده پوست نیز هست، باعث می شود سلول های مرده لایه فوقانی پوست را بین برده و باعث نرمی و لطافت پوست شود.

آب کلم برگ یا کلم کالی

آب کلم برگ یا کلم کالی

این سبزی یکی از قدیمی ترین سبزی هاست و در زمان های قرون وسطی بسیار محبوبیت داشته است. این سبزی سرشار از ویتامین C است و رشد کلاژن را افزایش می دهد، و چروک های دور چشم و صورت را درمان کرده و موجب جوان سازی پوست می شود. کلم برگ دارای مواد معدنی است و این مواد از التهاب و جوش های صورت جلوگیری می کنند. آب کلم برگ سرشار از ویتامین های A، B1، B2، B3، K، C و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، مس، منیزیم و اسید های چرب امگا ۳ است، که برای سلامت پوست بسیار مفید است.

آب تره

آب تره

تره حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام فلاونوئید و کالمفرول است. این آنتی اکسیدان ها سبب پوشش رگ های خونی شده و از آن ها در برابر رادیکال های آزاد حفاظت می کند. اکسید نیتریک، یک ماده رقیق کننده است که موجب آرام بخشی رگ های خونی می شود.  این ماده توسط کالمفرول موجود در آب تره تولید می شود. در نتیجه ی بهبود عملکرد گردش خون پوست  شفاف تر و لطیف تر دیده می شود.

آب لیمو ترش

آب لیمو ترش

همانطور که می دانید لیموترش سرشاز از ویتامین C است و این ویتامین با افزایش تولید کلاژن موجب انعطاف پذیری پوست می شود. اگر کمی عسل و لیمو ترش را به نواحی که بر اثر آفتاب گرفتگی سوخته بزنید به بهبود سوختگی کمک خواهد کرد. لیموترش حاوی آنتی اکسیدان است و با دارا بودن این خاصیت عمل آنتی اکسیدان را خنثی می کند  باعث درخشنگی و لطافت پوست می شود.

آب انگور

آب انگور

ممکن است برخی اوقات اصول آفتاب گرفتن را رعایت نکنیم و پوست بر اثر آفتاب گرفتگی دچار سوختگی شود. در این صورت یکی از میوه هایی که به شما کمک می کند انگور است. انگور روی رنگ پوست نیز تاثیر می گذارد و به جوانسازی پوست شما کمک می کند. انگور نیز مانند تمام میوه ها و سبزیجات نام برده شده حاوی آنتی اکسیدان است که تاثیر رادیکال های آزاد را از بین برده و موجب جوان ماندن پوست می شود.

برای تهیه این آب میوه ها رعایت چند نکته حائز اهمیت است.

برای تهیه بهترین آب میوه ها از میوه های خام و تازه استفاده کنید. آبمیوه هایی که از این میوه ها تهیه می شوند حاوی مواد معدنی و ویتامین های بیشتری هستند. آبمیوه ها را در یخچال نگه داری نکنید. زیرا آبمیوه های طبیعی به سرعت اکسیده می شوند و خاصیت خود را از دست می دهند. بنابراین آن ها بلافاصله بعد از آب گرفتن میل کنید. بهترین روش شستن میوه ها با سرکه سیب است و بهتر از از سرکه سیب برای شستن آن ها استفاده کنید. و میوه ها و سبزیجاتی استفاده می کنید حدالامکان ارگانیک باشد. و در پایان لازم به ذکر است که تنها به خوردن این نوشیدنی ها و میوه ها بسنده نکنید و سعی کنید در رژیم غذایی خود مواد غذایی سالم و مفید برای پوست را بگنجانید.

10 نوشیدنی فوق العاده مناسب برای سلامت و درخشندگی پوست شما

۱۰ نوشیدنی فوق العاده مناسب برای سلامت و درخشندگی پوست شما

منبع : نمکستان