چگونه از رب گوجه فرنگی بدون کپک زدن و فاسد شدن نگهداری کنیم؟
چگونه از رب گوجه فرنگی بدون کپک زدن و فاسد شدن نگهداری کنیم؟

روش های نگهداری از رب گوجه فرنگی نمکستان : رب گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی خیلی پر کاربرد در اکثر منازل است. بیشترین مشکلی که اکثریت با این مواد غذایی دارند این است که بعد از مدتی بر اثر واکنش با اکسیژن، کپک زده و فاسد میشود. و از آن جایی که موادی که […]

روش های نگهداری از رب گوجه فرنگی

نگهداری از رب گوجه فرنگی بدون کپک زدن و فاسد شدن

نمکستان : رب گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی خیلی پر کاربرد در اکثر منازل است. بیشترین مشکلی که اکثریت با این مواد غذایی دارند این است که بعد از مدتی بر اثر واکنش با اکسیژن، کپک زده و فاسد میشود. و از آن جایی که موادی که کپ میزند حتی قسمت های به ظاهر سالم آن نیز دارای قارچ و باکتریست، استفاده از آن ها برای گوارش بسیار خطر ناک خواهد بود و باعث مسمومیت میشود. برای نگهداری درست از رب گوجه فرنگی میتوانید از روش های زیر استفاده نمایید :

بهترین مکان برای نگهداری از رب گوجه فرنگی میتواند فریزر باشد. شما میتوانید رب گوجه را داخل نایلون فریزر بریزید و آن را به صورت یک لایه خیلی نازک پهن کنید و هر بار که نیاز دارید قسمتی از ان را خیلی راحت بردارید. این روش بهترین روش نگهداری از گوجه فرنگی میباشد.

معمولا رب های آماده داخل قوطی فلزی به فروش میرسد. وجود رب به مدت طولانی داخل قوطی فلزی امکان واکنش مواد داخل رب گوجه با مواد موجود در دیواره فلزی ظرف را افزایش میدهد. بنابراین شما میتوانید رب گوجه را بلافاصله پس از خرید به یک ظرف شیشه ای درب دار منتقل نمایید. تا احتمال کپک زدن رب را کاهش دهید.

در قدیم برای نگهداری از رب برای مدت زمان بشتری یک لایه روغن روی رب میریختند تا مواد سطح رب با هوا واکنش نشان ندهد. شما نیز برای جلوگیری از کپک رب گوجه فرنگی میتوانید یک لایه روغن مایع روی آن بریزید و از آن در یخچال نگهداری نمایید.

وقتی شما مقدار زیادی رب را به صورت یک جا نگهداری میکنید، بعد از هر بار باز کردن امکان پک زدن و خراب شدن رب بیشتر میشود. بنابراین سعی کنید رب را در ظرف های کوچ درب بسته نگهداری کنید تا کمتر رب در معرض هوا قرار بگیرد.

همچنین بخوانید:  مدل نیم بوت زمستانی دخترانه بدون پاشنه

یادتان نرود که هیچ گاه از قاشق چرب و یا خیس برای برداشتن رب استفاده نکنید. چرا که خطر کپک زدن را نیز بیشتر میکند. پس سعی کنید قاشقتان تمیز و خشک باشد.

نگهداری از رب گوجه فرنگی بدون کپک زدن و فاسد شدن

چطور از رب گوجه فرنگی نگهداری کنیم؟

منبع : نمکستان