آموزش کامل طرز تهیه «وافل بلژیکی» بسیار خوشمزه در منزل
آموزش کامل طرز تهیه «وافل بلژیکی» بسیار خوشمزه در منزل
این یک دستور العمل برای وافل بلژیکی آسان است. وافل ها شیرینی خوشمزه، مخصوص کشور بلژیک هستند. وافل ها در قسمت خارجی کاملاً طلایی هستند و در عین حال دارای بافت سبک و ترد در داخل هستند!

نمکستان: این یک دستور العمل برای وافل بلژیکی آسان است. وافل ها شیرینی خوشمزه، مخصوص کشور بلژیک هستند. وافل ها در قسمت خارجی کاملاً طلایی هستند و در عین حال دارای بافت سبک و ترد در داخل هستند! وافل بلژیکی شبیه به وافل های کلاسیک است، تنها تفاوت آن به دلیل ساخته شدن در یک وافل ساز بلژیکی، با خانه های عمیق تر است. وافل بلژیکی نیز در داخل بسیار سبک و مطبوع است. به طور سنتی این امر به دلیل ساخته شدن آن ها با مخمر می باشد.

به یاد داشته باشید به دلیل تفاوت عمده بافت، نمی توانید از خمیر پنکیک برای تهیه این وافل ها استفاده کنید! وافل های بلژیکی را معمولا با پودر شکر، شیره، میوه های خرد شده و بعضاً خامه زده شده سرو می کنند.

وافل بلژیکی خوشمزه طرز تهیه وافل بلژیکی

اگر می خواهید وافل را برای بعد نگهداری کنید، توصیه می کنم فقط آن ها را برای چند روز یخچال و برای این که مدت طولانی تری تازه بمانند در فریزر قرار دهید. اگر می خواهید آن ها را به جای مایکروویو دوباره در فر گرم کنید بهتر است آن ها را سالم و تازه نگه دارید. توصیه می کنیم آن ها را به مدت حدود ده دقیقه روی ۲۵۰ درجه قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه وافل بلژیکی :

آرد همه منظوره ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ پیمانه قاشق غذاخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
نمک ۱.۲ قاشق چای خوری
دارچین ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
روغن نباتی ۱/۲ فنجان
شیر ۲ لیوان
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

آموزش درست کردن وافل بلژیکی در منزل

طرز تهیه وافل بلژیکی :

وافل ساز خود را از قبل گرم کنید، و با مقداری روغن سطح آن را چرب کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ آرد، بیکینگ پودر، شکر، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط، سفیده تخم مرغ را با همزن دستی آنقدر هم بزنید تا سفت شود.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه راويولی

در یک کاسه متوسط جداگانه، زرده های تخم مرغ، روغن نباتی، شیر و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. مخلوط زرده تخم مرغ را به مواد خشک اضافه کرده و خوب هم بزنید. سفیده تخم مرغ را اضافه کنید.

خمیر را روی وافل ساز خود که از قبل گرم کرده ایید بریزید. پس از خارج کردن وافل ها از وافل ساز بلافاصله با کره، شربت، پودر قند یا هر نوع افزودنی مورد علاقه دیگر سرو کنید.