آموزش طرز تهیه «کرفس شکم پر» بسیار خوشمزه در منزل
آموزش طرز تهیه «کرفس شکم پر» بسیار خوشمزه در منزل
کرفس شکم پر یک پیش غذای عالی و مغذی است که به ویژه برای سالمندان، کودکان و کسانی که به دنبال یک رژیم غذائی سالم هستند میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد که در برنامه غذائیشان از آن استفاده کنند.

نمکستان: کرفس شکم پر یک پیش غذای عالی و مغذی است که به ویژه برای سالمندان، کودکان و کسانی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستند میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد که در برنامه غذائیشان از آن استفاده کنند. همچنین این پیش غذا برای کسانی که به دنبال کم کردن وزن خود هستند نیز پیشنهاد میشود.

کرفس یکی از سبزجات سرشار از آنتی اکسیدان است که با پیری و رادیکالهای آزاد بدن مقابله میکند. همچنین پدران و مادرها میتواند به جای خوراکی های مضری همچون چیپس و پفک و انواع فست فودها از این پیش غذا برای تغذیه روزانه کودکانشان استفاده کنند. دانش آموزان هم میتوانند این پیش خوراک هیجان انگیز را در زنگهای تفریحاشان سرو کنند.

کرفس شکم پر

اسیدهای آمینه موجود در کرفس و نیز پتاسیم، فیبر، منیزیم، کلسیم، فسفر، اسید فولیک، سدیم،ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین سی و آهن موجود در آن سبب میشود از این پیش خوراک به عنوان خوراکی ای که از ارزش غذائی بالائی برخوردار است نام ببریم. کرفس شکم پر این پیش غذای خوشمزه دارای ۷.۳ گرم چربی، ۱.۴ گرم کربوهیدرات، ۱.۷ گرم پروتئین و ۷۶ کالری میباشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کرفس شکم پر :

ساقه کرفش ۱ دسته
سیر خرد شده ۲ حبه
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
زیتون خرد شده ۳/۴  فنجان
نمک و فلفل سیاه و آویشن به میزان دلخواه

کرفس شکم پر

آموزش طرز تهیه کرفس شکم پر :

مرحله اول: ساقه های کرفس را از قبل خوب شست و شو میدهیم و با دستمال خشک شان میکنیم و آن را به اندازه های دلخواه و به هر شکلی که دوست داریم برش میزینم.

مرحله دوم: زیتون ها را نیز شسته و خردشان میکنیم و بعد از آن دو حبه سیرمان را نیز ریز ریز میکنیم و میگذاریم کنار.

مرحله سوم: در یک ظرفی، زیتون های خرد شده، سیر خرد شده، پنیر خامه ای، نمک و فلفل و آویشن را با یکدیگر خوب مخلوط میکنیم.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه دلمه کلم برگ سفید + راز و رمز های خوشمزه تر شدن آن

مرحله چهارم: مقداری از مواد فوق را برداشته و داخل کرفس را با آن پر میکنیم. برخی نیز برای زیباتر شدن این پیش خوراک، مواد شان را در داخل یک قیف ماسوره دار میریزند شما هم میتوانید همین کار را کنید مخصوصا اینکه اگر میخواهید در مهمانیهایتان از این پیش خوراک استفاده کنید حتما این کار را انجام دهید.

برای وسوسه کردن کودکان بد غذا نیز این کار بسیار میتوند مناسب باشد.

کرفس شکم پر را میتوانید تا چند روز در یخچال نگهداری کنید. اگر در رژیم غذائیی هستید میتوانید از میزان پنیر خامه ای آن بکاهید.