ویتامین c از شما در برابر کرونا محافظت می‌کند
ویتامین c از شما در برابر کرونا محافظت می‌کند
پژوهش جدید نشان می‌دهد مصرف ویتامین c می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با ویروس‌ها نظیر کرونا کمک کند.

خبرگزاری فارس: نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مصرف ویتامین c می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با ویروس‌ها نظیر کرونا کمک کند. به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ویتامین C عملکرد مغز را تقویت و با سرماخوردگی مقابله می‌‌کند.

پژوهش‌ها بیانگر آن است، ویتامین C در سنتز دوپامین که یک انتقال‌دهنده‌ عصبی است اهمیت دارد و همچنین در برابر استرس اکسیداتیو هم از مغز محافظت می‌کند.

بسیاری از افراد در سرمای زمستان و برای مقابله با سرماخوردگی و محافظت در برابر آن از مواد غذایی حاوی ویتامین c استفاده می‌کنند؛ در حال حاضر پزشکان در چین حتی به دنبال اثربخشی این ویتامین در برابر ویروس کرونا هستند.

این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند در برای ابتلا به ویروس‌ها نظیر کرونا از بدن محافظت کند؛ محبوبیت ویتامین c در این باور ریشه دارد که این ویتامین می‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند؛ نظریه‌ای که نخستین بار در سال ۱۹۷۰ توسط Linus Pauling دانشمند برنده جایزه نوبل مطرح شد.

مطمئناً وقتی صحبت از عفونت یا ویروسی مانند آنفولانزا می‌شود، پذیرفته می‌شود که ویتامین C بخشی از پاسخ ایمنی بدن است؛ عقیده بر این است که این ویتامین باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود.

تحقیقات دانشگاه هلسینکی نیز در سال ۲۰۱۷ نیز نشان داد که دوزهای روزانه ۶ تا ۸ گرم می‌تواند علائم سرماخوردگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دانشمندان تأکید می‌کنند، رعایت تعادل در مصرف ویتامین‌ها نکته‌ای است که به اثربخشی هرچه بیشتر آنها کمک می‌کند.