کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟
کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟

کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟ نمکستان : شاید شما تا کنون با مفهوم کنتراست و کاربرد آن در طراحی داخلی یک خانه آشنایی نداشته باشد. اما جالب است بدانید که کنتراست در زمینه های مختلف وسایل و لوازم یک محیط میتواند جذابیت بصری و حتی معنوی خاصی به آن محیط […]

کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟

کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟

نمکستان : شاید شما تا کنون با مفهوم کنتراست و کاربرد آن در طراحی داخلی یک خانه آشنایی نداشته باشد. اما جالب است بدانید که کنتراست در زمینه های مختلف وسایل و لوازم یک محیط میتواند جذابیت بصری و حتی معنوی خاصی به آن محیط ببخشد. ما در ادامه ی این مطلب فواید و جذابیت های کنتراست در زمینه های مختلف را برای شما آماده کرده ایم. برای آشنایی با این موارد لطفا با ما همراه باشید :

کنتراست با استفاده از رنگ ها :

وقتی بحث کنتراست در یک طراحی داخلی به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن همه خطور میکند ایجاد کنتراست توسط رنگ هاست که کار جذاب و ایده آلی نیز میباشد. یک اتاق بزرگ را تصور کنید، دو رنگ متفاوت از دو طرف چرخه ی رنگ را نیز در نظر بگیرید. معمولا بیشترین کنتراست بین رنگ های سفید و سیاه قرار دارد. فرض کنید کل اتاق توسط دو رنگ مشکی و سفید طراحی شده باشد. چقدر این تضاد میتواند جذابیت بصری ایجاد نماید.

البته همه چیز بسته به جسارت شماست! اگر جسارتان زیاد باشد میتوانید از رنگ های متضاد با کنتراست بالای دیگری نیز در این میان استفاده کنید.اما اشخاصی که جسارت و آمادگی روحی برای پذیرش این همه کنتراست رنگی را ندارند میتوانند از رنگ های خنثی برای زمینه ی دیوارهای خود استفاده کرده و در جزییات محیط از تفاوت رنگی استفاده کنند.

کنتراست با استفاده از جنس وسایل :

بیشترین حسی که شما از دکوراسیون یک محیط میتوانید دریافت کنید از جنس المان های دکوراتیو و متریال موجود در محیطی است که در آن قرار میگیرید. برای لمس بهتر این جمله پیشنهاد میکنیم حسی که یک میز صاف و سر فلزی به شما میدهد را با حسی که سطح نا متوازن و تراش خورده ی یک میز چوبی به شما میدهد، قیاس کنید!

همچنین بخوانید:  گالری عکس های مدل دکوراسیون آشپزخانه جدید و مدرن

برای ایجاد وزن بصری در یک محیط خیلی بهتر است که وسالی که در ان محیط استفاده میکنید دارای جنس های مختلف باشند. اینگونه است که شما میتوانید هدایت دیداری اشخاصی را که وارد محیط میشوند بر عهده بگیرید و یک دکور عالی رقم بزنید.

کنتراست با استفاده از اشکال هندسی متفاوت :

برای ایجاد این کنتراست فقط کافیست که اشکالی که دارای گوشه و زاویه هستند را در کنار اشکالی با زاویه های نرم و گرد قرار دهید. البته به منظور اینکه تمرکز بیننده دقیقا بر روی تقاوت اشکال هندسی باشد، شما میتوانید از رنگ های خنثی برای پس زمینه این حرکات استفاده نمایید. شما میتوانید از این حرکت برای قرار دادن انواع آینه و قاب، صندلی و مبلمان در کنار یکدیگر بهره ببرید.

کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟

کنتراست ها برای طراحی داخلی خانه چطور به کار میروند؟

منبع : نمکستان