آموزش کامل طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی بسیار لذیذ و سالم
آموزش کامل طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی بسیار لذیذ و سالم
کنسرو قارچ راه حلی برای نگهداری قارچ ها بدون از دست دادن خواصشان است و برای انواع غذاها قابل استفاده است. برای آشنایی با طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی با ما همراه باشید

نمکستان: قارچ های خوراکی از کالری پایینی برخوردار اند و منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده و فیبر هستند و بسیار مغذی می باشند. کنسرو قارچ راه حلی برای نگهداری قارچ ها بدون از دست دادن خواصشان است و برای انواع غذاها قابل استفاده است. برای آشنایی با طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی با ما همراه باشید :

مواد لازم برای تهیه کنسرو قارچ خانگی :

قارچ یک بسته
آب ۶ لیوان
نمک ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی :

شش لیوان آب را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت قرار می­دهیم تا آب به جوش آید. قارچ ها را شسته و خورد می کنیم. آبلیمو و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و پس از جوش آمدن آب، به آن اضافه می کنیم. قارچ ها را به آب در حال جوشیدن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم قارچ ها به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشن . به خاطر داشته باشید جوشیدن بیش از ۲۰ دقیقه­ی قارچ ها سبب سفت و لاستیکی شدن آنها می شود.

پس از اتمام جوشیدن قارچ ها قابلمه را از حرارت برداشته و می گذاریم سرد شود. یک عدد شیشه ی تمیز و کاملا خشک را برداشته و قارچ ها را همراه با آب آنها درون ظرف ریخته و بعد از بستن در شیشه آن را در یخچال قرار می­دهیم.

کنسرو قارچ خانگی طرز تهیه کنسرو قارچ در منزل

نکات تکمیلی‌ :

۱ . کنسرو قارچ به مدت ۵ تا ۶ ماه درون یخچال باقی می ماند.

۲ . از استفاده ­ی قاشق خیس یرای برداشتن قارچ ها خودداری کنید زیرا باعث کپک زدن کنسرو نیز می شود.

۳ . برای خوش رنگ شدن کنسرو می توانید از مقداری زرد چوبه استفاده کنید.

۴ . کنسرو کردن قارچ سبب سفید شدن و بهتر شدن ظاهر قارچ ها می شود.