گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه کدامند؟
گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه کدامند؟

گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه نمکستان : فضای خانه معمولا سرشار از انواع بوها و هوای مانده است. وجود گیاه در هر خانه برای تصفیه هوای آن خانه مفید و ضروریست. ما در ادامه ی این مطلب برای شما لیستی از انواع گیاهان که خاصیت پاک کنندگی هوا را دارند تهیه کرده ایم. برای […]

گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه

گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه کدامند؟

نمکستان : فضای خانه معمولا سرشار از انواع بوها و هوای مانده است. وجود گیاه در هر خانه برای تصفیه هوای آن خانه مفید و ضروریست. ما در ادامه ی این مطلب برای شما لیستی از انواع گیاهان که خاصیت پاک کنندگی هوا را دارند تهیه کرده ایم. برای آشنایی با این گیاهان با ما همراه باشید :

سرخس برگ شمشیری

خواستگاه و جایگاه قدیمی و نسلی این گیاه به جنگل‌های گرمسیری و مرداب‌ها  بر میگردد. بنابراین تمایل این گیاه به قرار گرفتن در نور کم و رطوبت امری عادیست. برای رشد این گیاه رطوبت حمام بهترین گزینه است. این گیاه یک تصفیه کننده عالی برای هوای خانه شماست. جای خاصیت پاک کنندگی هوا این گیاه ظاهر بسیار زیبایی نیز دارد.

نخشید

نام دیگر گیاه نخشید، آگلونما میباشد. زیستگاه این گیاه به اندونزی و مالزی بر میگردد و برای رشد این گیاه به خاک غنی و تورب با زهکشی خوب نیازمند است. به دلیل نیاز این گیاه به رطوبت باید در تابستان به برگ های آن آب اسپری نمایید. این گیاه به نور مستقیم نیازی ندارد و همچنین ماندن طولانی مدت در محیط تاریک برای این گیاه گزینه ی خوبی نیست. بهترین گزینه برای این گیاه ماندن بر روی میز کار یا اتاق نشیمن است. در نهایت این گیاه برای خوردن سمی است. پس اگر حیوان خانگی دارید حواستان باشد.

نخل بامبو

نخل بامبو برای تصفیه بنزن و فرمالدئید بسیار مفید است. این گیاه برای فصل های سرد سال بسیار مفید است. رطوبت خانه را تنظیم میکند و عاشق نور است. اما حواستان باشد که نور مستقیم اصلا برای این گیاه خوب نیست. این گیاه به آب کمی نیازمند است و پس از هر بار آبدهی باید اطمینان حاصل شود که خاکش خشک شده وگرنه از بین میرود.

از دیگر گیاهان مناسب برای فضای خانه میتوان به پوتوس، انجیر برگ ریز، فلامینگو، گیاه ماری و … نیز اشاره کرد که همگی در تصفیه هوای خانه یک گزینه عالی هستند.

همچنین بخوانید:  ژورنال مدل رنگ مو پرطرفدار و زیبای زنانه و دخترانه سال جدید

گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه کدامند؟

گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه

منبع : نمکستان