نحوه استفاده از موبایل در طول عمر باتری دستگاه شما تأثیر زیادی دارد.

به گزارش نمکستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تمام باتری‌ها تاریخ انقضا دارند. همین امر در مورد باتری گوشی نیز صادق است. عادات شارژکردن و همچنین شارژرهایی که استفاده می‌کنید نقش مهمی در عمر باتری گوشی دارند. برای مثال در شارژماندن گوشی در طول شب مطمئناً در درازمدت به سلامت باتری آسیب می‌رساند. به طور مشابه، استفاده از شارژرهای ارزان‌قیمت هم برای گوشی هوشمند و هم برای باتری آن خطرناک است.

بنابراین، در اینجا چند نکته در مورد نحوه شارژ گوشی هوشمند و عمر طولانی‌تر باتری آن وجود دارد.

۱- همیشه گوشی خود را با شارژر خودش شارژ کنید

همیشه گوشی خود را با شارژر خودش شارژ کنید. بر خلاف لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند از یک رابط شارژ جهانی یعنی پورت microUSB استفاده می‌کنند. با این حال، اگر شارژری که استفاده می‌کنید با اصل مطابقت نداشته باشد، بر عملکرد باتری، ظرفیت ذخیره‌سازی شارژ و عمر باتری تأثیر می‌گذارد (در صورت تکرار مکرر). همیشه اطمینان حاصل کنید که ولتاژ خروجی (V) و جریان (آمپر) شارژر جایگزین با آداپتور اصلی مطابقت دارد یا توسط سازنده گوشی تأیید شده است.

۲- از شارژرهای ارزان‌قیمت سازندگان ناشناس خودداری کنید

از شارژرهای ارزان‌قیمت سازندگان ناشناس استفاده نکنید. آنها هیچ مکانیزم ایمنی برای محافظت در برابر نوسانات و شارژ بیش از حد ندارند. خرابی آداپتور می‌تواند برای همیشه به باتری و تلفن آسیب برساند.

۳- سعی کنید قاب محافظ گوشی را هنگام شارژ بردارید

توصیه می‌شود هنگام شارژ، قاب محافظ گوشی را جدا کنید. زیرا قاب محافظ باعث گرم‌شدن باتری می‌شود. در صورت امکان، گوشی را برگردانید و آن را روی یک پارچه نرم قرار دهید تا از نمایشگر محافظت شود.

۴- از فست‌شارژر استفاده نکنید

فست‌شارژرها همیشه بهترین گزینه نیستند. استفاده از فست‌شارژر ممکن است برای سلامت باتری شما مفید نباشد. فست‌شارژرها ولتاژ بالاتری را به باتری گوشی ارسال می‌کنند که منجر به افزایش سریع دما می‌شود. پس بهتر است شارژر معمولی را انتخاب کنید.

در صورتی که گوشی شما به طور غیر عادی گرم شد، بلافاصله دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا صفحه نمایش خاموش شود. قبل از روشن‌کردن دستگاه، اجازه دهید به دمای اتاق بازگردد.

همچنین بخوانید:  آیا مرگ روزنامه فرارسیده است؟

۵- هرگز گوشی خود را در طول شب در حال شارژ رها نکنید

گوشی خود را در طول شب در حال شارژ نگه ندارید. شارژ بیش از حد برای سلامت باتری گوشی موبایل مضر است. گوشی را در طول شب به شارژ رها نکنید.

۶- استفاده‌نکردن از برنامه‌هایی که برای باتری مضر است

بسیاری از برنامه‌ها بر عمر باتری تأثیر منفی می‌گذارند، زیرا دائماً در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. همچنین گول تبلیغات مرورگرهایی که شما را مجبور به نصب یک برنامه می‌کنند، نخورید، زیرا این برنامه‌ها تاثیری روی عملکرد باتری ندارند و فقط حافظه گوشی شما را پر می‌کنند.

۷- سعی کنید باتری گوشی هوشمند خود را حداقل تا ۸۰ درصد شارژ کنید

هر زمان که گوشی خود را شارژ می‌کنید، مطمئن شوید که باتری شما حداقل ۸۰ درصد شارژ می‌شود. لزومی ندارد که همیشه شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد برسد.

۸- از شارژ مداوم خودداری کنید

قبل از اینکه آن را به برق وصل کنید، اجازه دهید باتری تا حدود ۲۰ درصد خالی شود. شارژهای مداوم و غیر ضروری طول عمر باتری را کوتاه می‌کند. از طرف دیگر اجازه ندهید باتری تمام توان خود را از دست بدهد.

۹- پاوربانک‌هایی را بخرید که در برابر افزایش ولتاژ، اتصال کوتاه، جریان بیش از حد و شارژ بیش از حد محافظت می‌کنند

برای پشتیبان‌گیری از باتری تلفن خود، روی پاوربانک‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که قول محافظت در برابر افزایش ولتاژ، اتصال کوتاه، جریان بیش از حد و شارژ بیش از حد را می‌دهند. این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که باتری بیشتر دوام می‌آورد و همچنین از باتری گوشی شما در برابر شارژ بیش از حد و گرم‌شدن محافظت می‌کند.

۱۰- زمانی که گوشی هوشمند به پاوربانک متصل است از استفاده آن خودداری کنید

از گوشی در زمانی که به پاوربانک متصل است، استفاده نکنید. استفاده از دستگاه در این حالت باعث افزایش دمای داخلی و کاهش عمر باتری می‌شود.