آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه مخصوص رستورانی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه مخصوص رستورانی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه مخصوص رستورانی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه در منزل را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این دستور این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد پیاز قرمز ۲ عدد متوسط چوب دارچین ۲ عدد میخک ۶ عدد دانه […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه مخصوص رستورانی

ترشی پیاز قرمز,ترشی پیاز سفید,ترشی پیاز ریز,ترشی پیاز خوشمزه,ترشی پیاز

ترشی پیاز قرمز

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه در منزل را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این دستور این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
پیاز قرمز ۲ عدد متوسط
چوب دارچین ۲ عدد
میخک ۶ عدد
دانه فلفل قرمز به میزان لازم
سرکه سیب نصف فنجان
آب لیمو یک چهارم فنجان
شکر یک چهارم فنجان
نمک ۱ قاشق سوپخوری

رب انار ترش,رب انار در منزل,رب انار در خانه,رب انار خوشمزه,رب انار, vf hkhv

طرز تهیه ترشی پیاز قرمز,دستور ترشی پیاز سفید,ترشی پیاز ریز,ترشی پیاز خوشمزه,ترشی پیاز

ترشی پیاز ریز

طرز تهیه ترشی پیاز

ابتدا پیاز ها را به صورت حلقه و بسیار نازک با دقت برش بزنید. حالا پیاز ها را داخل یک کاسه قرار می دهیم و رویش آب جوش می ریزیم. باید آب جوش کامل روی پیازها را بپوشاند. بعد از ۱۵ ثانیه پیازها را آبکش می کنیم.

حالا  دارچین ، میخک و دانه فلفل قرمز را در یک ظرف کوچک روی حرارت متوسط ۳ تا ۵ دقیقه بو بدهید تا عطر آنها بلند شود سپس سرکه ، آب لیمو ، شکر و نمک را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و بگذارید آرام به جوش بیاید.

هم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که شکر و نمک کاملا حل شوند سپس شیرینی آن را بچشید و در صورتی که شیرینی آن کم بود مقدار کمی شکر اضافه کنید و مجددا مواد راهم بزنید تا شکر حل شود. حالا پیاز ها را داخل ظرف مورد نظر برای تهیه ترشی می ریزیم.

سپس مخلوط را روی پیاز ها بریزید. بگذارید آنقدر در دمای اتاق بمانند که خنک شوند سپس می توانید تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید. ترشی پیاز قرمز یکی از پر مصرف ترین ترشی های رستورانی است که طعم دلپذیری دارد.

این ترشی را مطمئنا در رستوران ها در کباب بشقاب جوجه کباب و کباب کوبیده دیده اید. اگر ادویه ترشی هم در دسترس داشتید حتما در تهیه ترشی پیاز از آن استفاده نمایید که طعم خوشمزه تری داشته باشید.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلار غذای شمالی پرطرفدار

نمکستان , سایت نمکستان , http://namakstan.net

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز خوشمزه مخصوص رستورانی