آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم گندم سنتی و خوشمزه مثل نذری
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم گندم سنتی و خوشمزه مثل نذری
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم گندم سنتی و خوشمزه مثل نذری را در نمکستان بیاموزید. با ما همراه باشید.

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه حلیم گندم خوشمزه را در نمکستان برای شما آماده کرده ایم، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم حلیم گندم

گندم ۳۰۰ گرم
گوشت بوقلمون ، مرغ یا گوسفند ۳۰۰ گرم
شکر و دارچین به مقدار لازم
آب ۱۰ لیوان
روغن یا کره به مقدار لازم
زردچوبه نصف قاشق چایخوری
پیاز ۱ عدد
نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلیم گندم با گوشت,دستور پخت حلیم گندم با مرغ,حلیم گندم خوشمزه,حلیم گندم

طرز تهیه حلیم گندم

با آموزش طرز تهیه حلیم گندم با گوشت از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه حلیم گندم ابتدا گندم را از شب قبل در آب می گذاریم تا کاملا خیس بخورد و هنگام پخت خوب لعاب بیندازد.

گوشت را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و دو لیوان آب اضافه می کنیم ، سپس پیاز را پوست می گیرم و داخل قابلمه می اندازیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و زردچوبه را نیز به گوشت اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم گوشت به صورت ملایم کاملا بپزد ، زمانی که گوشت آماده شد آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم. گندم را به صورت جداگانه با یک لیتر آب داخل قابلمه ای می ریزیم تا خوب بپزد و نرم شود.

باید گندم را هر ۵ دقیقه یک بار هم بزنیم تا ته نگیرد. بعد از اینکه گندم آماده شد آنرا با گوشت مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم . در مدت آماده شدن حلیم باید مکدام انرا هم بزنیم تا ته نگیرد.

بعد از اینکه حلیم گندم ما آماده شد می توانیم روی آن را با دارچین و شکر تزیین کنیم و مقداری روغن یا کره هم برای خوشمزه تر شدنش اضافه کنیم و سپس با نان بربری یا نان سنگک سرو کنیم.

حلیم گندم با گوشت,حلیم گندم با مرغ,حلیم گندم خوشمزه,حلیم گندم

طرز تهیه حلیم گندم سنتی

منبع: نمکستان