آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی اصل
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی اصل

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی اصل سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای ایرانی را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. این آش خوشمزه در شهرهای […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی اصل

آش شله قلمکار اصل,آش شله قلمکار خوشمزه,آش شله قلمکار نذری,آش شله قلمکار

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای ایرانی را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

این آش خوشمزه در شهرهای شیراز ، اصفهان ، تهران ، مشهد ، رشت و آبادان از محبوبیت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر کشور برخوردار است.

مواد لازم آش شله قلمکار

  • گوشت قرمز ۵۰۰ گرم
  • گندم ۱ لیوان
  • عدس ۲ لیوان
  • نخود ۱ لیوان
  • لوبیا چیتی ۱ لیوان
  • برنج ۱ لیوان
  • سبزی آش ۱ کیلوگرم
  • ترخون ۵ قاشق غذاخوری
  • پیاز ۵ عدد
  • کشک و نعناع به میزان کافی
  • سیر ۲ حبه

آش شله مشهدی خوشمزه,آش شله مشهدی مجلسی,آش شله مشهدی اصل,آش شله مشهدی

طرز تهیه آش شله قلمکار

با آموزش آش شله قلمکار از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه این آش خوشمزه و پر طرفدار ابتدا باید نفح حبوبات را از بین برییم ، برای این منظور از شب قبل یا چند ساعت قبل نخود ، لوبیا ، عدس و گندم را در آب قرار می دهیم و در صورتی که امکانش هست هر ۲ ساعت آب را عوض می کنیم تا کاملا نفح حبوبات از بین برود. ابتدا پیاز داغ را درست می کنیم به این صورت که پیاز را خلالی خرد می کنیم و در مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا طلایی شود سپس از روغن خارجی می کنیم و کنار می گذاریم.

حالا قابلمه ای روی گاز می گذاریم و چند لیوان آب داخلش می ریزیم و گندم را اضافه می کنیم . حدودا گندم باید دو ساعت درون آب بجوش باشد تا نرم شود. قابلمه ای دیگر روی حرارت می گذاریم و نخود و لوبیا را به همراه چند لیوان آب داخلش می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا بپزند.

در اینجا به سراغ گوشت می رویم . گوشت را خرد می کنیم ، قابلمه ای جداگانه روی حرارت می گذاریم و چند لیوان آب داخلش می ریزیم سپس گوشت را به همراه یک پیاز و ۲ حبه سیر داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا گوشت بپزد و نرم شود ، حدودا یک ساعت باید روی حرارت باشد. اگر دوست دارید آش شله قلمکار پر روغن و خوشمزه تری داشته باشید می توانید که مقداری چربی هم به قابلمه گوشت اضافه کنید تا روغن بیندازد و آش لذیذ تری داشته باشید.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی و خوشمزه

پس از اینکه گوشت پخت آبش را برای ریختن داخل آش کنار می گذاریم و گوشت را بصورت ریش ریش خرد می کنیم. قابلمه اصلی آش را روی حرارت می گذاریم و برنج و عدس را به همراه چند لیوان آب داخلش می ریزیم تا خوب بپزند و نرم شوند. سبزی آش را که قبلا خوب ریز کرده ایم و به اصطلاح عامیامه ساطوری کرده ایم به همراه ترخون به قابلمه اضافه می کنیم. قابل توجه دوستانی که نمیدانند سبزی آش شعله قلمکار از چه سبزی هایی تهیه می شود ، سبزی آش شله قلمکار ترکیبی مساوی از جعفری ، اسفناج ، گشنیز ، شوید ، نعناع ، ریحان و مرزه است.

پس از حدودا نیم ساعت نخود ، لوبیا ، گندم ، نیمی از پیاز داغ ، گوشتی که ریش ریش کردیم ، آب گوشت و ادویه که شامل نمک و فلفل سیاه است را به قابلمه آش اضافه می کنیم. به مقدار لازم آب جوش داخل قابلمه اضافه می کنیم بصورتی که مواد در آب شناور باشند و بخوبی بتوانیم آنها را مخلوط کنیم. بعد از ریختن آب جوش حرارت زیر آش را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آش کم کم جا بیفتد. حدودا ۳ ساعت بعد آش شله قلمکار شما آماده سرو کردن است.

برای طعم بهتر می توانید چند قاشق غذاخوری کشک به آش اضافه کنید و هم بزنیم تا بخورد آش برود. برای تزیین آش شله قلمکار می توانید از پیاز داغ ، سیر داغ و نعنا داغ در کنار کشک استفاده کنید. این آش خوشمزه را به صورت نذری هم مانند آش رشته می توانید تقسیم کنید.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی اصل