آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ اصل مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ اصل مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ اصل مجلسی و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.زعفران مواد لازم مقدار مواد ران مرغ ۴ قطعه نخود فرنگی ۱۰۰ گرم هویج ۱ عدد […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ اصل مجلسی و خوشمزه

خورشت مرغ,خورش مرغ خوشمزه,خورش مرغ مجلسی,خورش مرغ

تزیین خورش مرغ با جعفری و هویج

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.زعفران

مواد لازم مقدار مواد
ران مرغ ۴ قطعه
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
هویج ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۳ حبه
قارچ ۱۵۰ گرم
روغن ۴ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
سیب زمینی ۲ عدد

خورشت قورمه سبزی,خورش قورمه سبزی,قورمه سبزی,قرمه سبزی

طرز تهیه خورشت مرغ,دستور پخت خورش مرغ خوشمزه,خورش مرغ و ماست هندی مجلسی,خورش مرغ

خورش مرغ مجلسی

طرز تهیه خورش مرغ

با آموزش طرز تهیه خورشت مرغ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه خورش مرغ مجلسی ابتدا پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد می کنیم و در مقدار کمی روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز و سیر طلایی شدند از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

حالا قطعات مرغ را در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفته ایم با مقداری روغن قرار می دهیم تا کمی طلایی شوند. بعد از اینکه یک طرف مرغ ها طلایی شد آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگر هم طلایی شود.

بعد از اینکه رنگ مرغ ها طلایی شد سیر داغ و پیاز داغ را به قابلمه اضافه می کنیم. سپس ۲ لیوان آب روی مرغ ها می ریزیم و درب قابلمه را قرار می دهیم . بعد از اینکه آب داخل قابلمه جوش آمد ، حرارت را کم می کنیم تا حدود ۳۰ دقیقه مرغ ها کاملا بپزند.

بعد از ۲۰ دقیقه نخود فرنگی را به همراه زعفران آب کرده به خورش اضافه می کنیم. هویج ها را به صورت خلالی یا حلقه ای برش می زنیم و داخل تابه ای به همراه مقداری روغن کمی تفت می دهیم سپس قارچ ها را برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سیب پلو کرمانشاهی غذای خوشمزه ایرانی

بعد از اینکه هویج و قارچ خوب تفت خورند آنها را به قابلمه اصلی خورش اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم تر می کنیم تا حدود ۱۵ دقیقه بعد خورش مرغ ما در مراحل پایانی است. که باید نمک و فلفل را به خورش اضافه کنیم.

بعد از اضافه کردن ادویه ها ۵ دقیقه بعد خورش اماده است. زمانی که آب خورش کاملا غلیظ شد و تقریبا مانند خورش فسنجان آب خورش کمی سفت شد آماده سرو است. حالا سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم.

و در تابه ای جداگانه با مقدار کمی روغن سرخ می کنیم . در زمان سرو خورش مقداری سیب زمینی روی خورشت می ریزیم. این خورش نیز مانند خورش های معروف ایرانی مثل خورش قورمه سبزی و خورش قیمه باید با برنج سرو شود.

خورشت فسنجان خوشمزه,خورشت فسنجان مجلسی,خورشت فسنجان,خورش فسنجان,فسنجان,فسنجون

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ اصل مجلسی و خوشمزه