آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت بادمجان خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد گوشت گوسفندی ۷۵۰ گرم بادمجان قلمی ۱۰ عدد پیاز سرخ شده ۳ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی و خوشمزه

خورشت بادمجان,خورش بادمجان خوشمزه,خورش بادمجان مجلسی,خورش بادمجان

خورشت بادمجان با لپه

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت بادمجان خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
گوشت گوسفندی ۷۵۰ گرم
بادمجان قلمی ۱۰ عدد
پیاز سرخ شده ۳ قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی متوسط ۵ عدد
غوره بی دانه یک دوم فنجان
آبغوره یک دوم فنجان
رب گوجه فرنگی نصف فنجان
نمک و فلفل به میزان کافی

خورشت مرغ,خورش مرغ خوشمزه,خورش مرغ مجلسی,خورش مرغ

طرز تهیه خورشت بادمجان,دستور پخت خورش بادمجان,درست کردن خورش بادمجان

خورش بادمجان با گوشت گوسفندی

طرز تهیه خورشت بادمجان

با آموزش طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا گوشت را به صورت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) خرد کرده ، می شوییم و با کمی روغن در قابلمه مورد نظر برای تهیه خورش تفت می دهیم تا به روغن بیفتد.

سپس  پیاز سرخ شده را به همراه ۳ لیوان آب و مقداری فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر خورش را ملایم می کنیم تا کم کم گوشت پخته شود. حالا به سراغ بادمجان ها می رویم. بعد از شستشوی بادمجان ها پوستشان را می گیریم.

سپس با کارد شکاف کوچکی وسط بادمجان ها می اندازیم و داخل آب نمک قرار می دهیم. بعد از ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکش می کنیم و بعد از اینکه خشک شدند در مقدار کمی روغن شروع به سرخ کردن بادمجان ها می کنیم.

بعد از اینکه بادمجان ها سرخ شدند آنها را کنار می گذاریم. حالا رب گوجه فرنگی و قوره را در کمی روغن تفت می دهیم و داخل قابلمه خورش می ریزیم. بعد از اینکه مطمئن شدیم گوشت کاملا پخته است به مدت ۱۰ دقیقه بادمجان ها را به آرامی داخل قابلمه می چینیم.

حالا آبغوره و نمک را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا خورش کاملا جا بیفتد. بعد از اینکه خورش آماده شد گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و در ورغن تفت می دهیم. سپس بعد از کشیدن خورش در بشقاب مقداری گوجه هم کنار خورش می چینیم.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه سالاد پاستا با بره

در برخی مناطق خورش بادمجان را مانند خورش قیمه تهیه می کنند و به جای سیب زمینی ، بادمجان داخل خورشت می ریزند. برای اضافه کردن لپه به این خورش باید لپه به همراه مقداری نمک آبپز کنید و در زمانی که گوشت کاملا پخت لپه را به خورش اضافه کنید.

در صورتی که گوشت گوسفندی در دسترس نداشتید می توانید از ران مرغ هم برای تهیه خورش بادمجان استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید به جای آبغوره ، مقداری رب انار به خورش اضافه کنید که طعم ملسی به خورش خواهد داد.

خورشت فسنجان خوشمزه,خورشت فسنجان مجلسی,خورشت فسنجان,خورش فسنجان,فسنجان,فسنجون

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی و خوشمزه