آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی مجلسی و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه قلیه ماهی خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد ماهی ۲ کیلوگرم پیاز متوسط ۴ عدد گشنیز ۱ کیلو گرم شنبلیله ۲۵۰ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه قلیه ماهی , قلیه ماهی خوشمزه , قلیه ماهی مجلسی , قلیه ماهی جنوبی , قلیه ماهی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه قلیه ماهی خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
ماهی ۲ کیلوگرم
پیاز متوسط ۴ عدد
گشنیز ۱ کیلو گرم
شنبلیله ۲۵۰ گرم
تمبر هندی ۲۰۰ گرم
زردچوبه ۲ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز به مقدار لازم
سیر ۴ حبه
روغن ۲۰۰ گرم

طرز تهیه قلیه ماهی

با آموزش طرز تهیه قلیه ماهی بوشهری از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه قلیه ماهی ابتدا سبزی را پس از تمیز کردن شسته در آبکش می‌ریزیم تا آب آن برود؛ بعد آنرا ریز خرد می‌کنیم.

پیاز را خرد کرده با روغن سرخ می‌کنیم تا طلایی شود. سیر را می‌کوبیم و در پیاز می‌ریزیم. سبزی قلیه ماهی را نیز به آن اضافه کرده، می‌گذاریم آب آن تبخیر و کمی سرخ شود. ماهی را تکه کرده با ۱ استکان آب و کمی نمک می‌گذاریم در حرارت ملایم بپزد.

پوست آن را می‌گیریم و به قطعات درشت خرد کرده در سبزی می‌ریزیم. تمبر هندی را در نصف لیوان آب جوش خیس می‌کنیم و در پارچه نازکی ریخته ، شیره آن را می‌گیریم و آن را به سبزی و ماهی اضافه می‌کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه قلیه میگو

rgdi lhid , قلیه ماهی خوشمزه , قلیه ماهی مجلسی , rgdi lhid

زردچوبه و کمی نمک به آن زده و مخلوط می‌نماییم. تمام مواد را همراه با یکدیگر ، کمی تفت می دهیم سپس ۲ تا ۳ لیوان آب در قلیه ماهی می ریزیم و در حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا خورش قلیه ماهی آهسته بجوشد و جا بیفتد.

در اواخر طبخ ترشی و نمک آن را اندازه می‌کنیم و در صورت نیاز اضافه می کنیم. توجه داشتهب اشید بهتر از برای قلیه ماهی از ماهیی هایی همچون شیر ، سنگسر ، هامور یا شوریده استفاده شود تا قلیه ماهی منسجم و خوشمزه تری داشته باشیم.

همچنین بخوانید:  آموزش طرز تهیه «سیروابیج گیلانی» فوق العاده خوشمزه

توجه داشته باشسشید که قلیه ماهی یک خورش جنوبی است که بهتر است مانند خورش های معروف ایرانی مثل قورمه سبزی و فسنجان با برنج سرو شود. اگر ترشی پیاز یا ترشی های دیگر هم در منزل دارید حتما با قلیه ماهی سرو کنید .

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی مجلسی و خوشمزه