آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه و مجلسی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه و مجلسی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه و مجلسی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی اصل و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. نکته قابل توجه برای عزیزانی که نمی دانند سبزی کوفته تبریزی از […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه و مجلسی

کوفته تبریزی اصل,کوفته تبریزی مجلسی,کوفته تبریزی خوشمزه,کوفته تبریزی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی اصل و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

نکته قابل توجه برای عزیزانی که نمی دانند سبزی کوفته تبریزی از چه سبزی هایی تشکیل شده است : سبزی کوفته تبریزی شامل جعفری ، گشنیز ، مرزه ، ترخون و نعناع می باشد.

مواد لازم کوفته تبریزی

  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ، برنج هر کدام ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سبزی کوفته ۵ قاشق غذاخوری
  • آرد نخود چی ۲ قاشق غذاخوری
  • تره و مرزه به میزان  لازم
  • پیازداغ ۳ قاشق
  • تره و مرزه به میزان  لازم
  • ادویه کوفته ، زعفران، نمک و فلفل به میزان  لازم
  • دارچین و گل سرخ به میزان  لازم
  • گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفندی و گوساله ۱ کیلو
  • زرشک ، آلو ، تخم مرغ پخته و مغز گردو به میزان  لازم

کوفته تبریزی اصل,کوفته تبریزی مجلسی,کوفته تبریزی خوشمزه,کوفته تبریزی

طرز تهیه کوفته تبریزی

ابتدا باید لپه را از شب قبل در آب قرار دهیم تا نرم شود و راحت تر پخته شود. اولین قدم در تهیه کوفته تبریزی تهیه سس کوفته است که به این منظور چند لیوان داخل یک قابلمه میریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس رب گوجه را اضافه می کنیم و هم میزنیم تا رب در آب حل شود بعد از آن پیاز داغ ، مقداری ادویه کوفته و دارچین به سس اضافه می کنیم . تره و مرزه را ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه سس اضافه می کنیم.

بعد از اینکه آب داخل قابلمه به جوش آمد زیرش را کم می کنیم تا با ملایمت جا بیفتد. سپس در قابلمه جداگانه لپه ها را می پزیم و بعد از اینکه با آب سرد آبکش کردیم کنار می گذاریم. قابلمه را می شوییم و برنج را نیز می پزیم و با آب ملایم آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

چرخ گوشت را آماده می کنیم ، نیمی از گوشت ، لپه ها و برنج را به همراه یک پیاز دو بار چرخ می کنیم تا چسبندگی پیدا کنند سپس در یک کاسه بزرگ و گود می ریزیم. بعد از اینکار نصف دیگر گوشت را به همراه ۲ عدد تخم مرغ ، سبزی کوفته ، آرد نخودچی ، دارچین ، نمک و فلفل به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و با دست مواد را به خوبی مخلوط می کنیم. مانند مایه کباب کوبیده باید مواد کوفته تبریزی را خوب ورز دهیم.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ژله رولی هندوانه ای - دسر مخصوص شب یلدا

حالا وقت این رسیده است که کوفته ها را قالب زنیم. برای اینکار یک کاسه کوچک یا ظرفی شبیه به آن به انداز نیمی از کوفته بر میداریم و رویش یک پارچه نازک می اندازیم. مقداری از مایه کوفته بر میداریم و با دست کمی ورزش می دهیم سپس روی پارچه روی کاسه قرارش می دهیم . داخل کوفته ابتدا یک تخم مرغ آبپز شده قرار می دهیم سپس مواد طعم دهنده مان که شامل مقداری زرشک ، کمی پیاز داغ ، آلو و مقداری مغز گردو را به درون کوفته اضافه می کنیم.

بعد از اینکار مقداری مواد کوفته مجددا میریزیم و با جمع کردن پارچه کوفته حالت گرد به خود می گیرد که با دست می توانید کاملا گردش کنید و به آن حالت دهید. البته اندازه کوفته ها به نظر شما بستگی داردکه می توانید از کوچک تا بزرگ تهیه کنید. بعد از اینکه تمام کوفته ها را اماده کردیم باید انها را در سس قرار بدهیم . برای این منظور در حالی که سس فقط داغ است و در حال جوشیدن نیست کوفته ها را به آرامی داخلش قرار می دهیم.

اگر آب سس در حال جوشیدن باشد کوفته های شما از هم می پاشن و تجربه بدی برای شما خواهد بود. زمانی باید آب سس بجوشد که مطمئن شده اید کوفته ها خودشان را گرفته اند و امکان باز شدنشان نیست. البته ارگ مواد را خوب ورز نداده باشید باز هم امکان باز شدن کوفته ها هست مانند کباب کوبیده که وقتی موادش خوب ورز داده نشده باشد از سیخ می ریزد.

بعد از اینکه کوفته ها مدتی در سس قرار گرفتند خودشان را می گیرند و می توانید انها را بچرخانید تا سس به همه جای کوفته ها برسد. بعد از حدودا ۲ ساعت کوفته های شما کاملا پخته شده اند ولی باید مدتی دیگر روی حرارت ملایم قرار بگیرند تا سس کوفته ها کاملا غلیظ شود. اگر می خواهید سس شما غلظت بیشتری داشته باشد می توانید مقداری آرد نخودچی به اندازه یک یا دو قاشق غذاخوری داخل مقدار کمی روغن تفت دهید و داخل سس کوفته تبریزی بریزید. در پایان با زرشک کوفته ها را تزیین و سرو نمایید.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه و مجلسی