آموزش طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده و قارچ در منزل
آموزش طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده و قارچ در منزل
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا خوشمزه با گوشت چرخ کرده و قارچ را از نمکستان بخوانید. ابتدا یپاز را به صورت نگینی خرد می کنیم...

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه لازانیای گوشت خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا :

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
روغن ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق مربا خوری
پنیر پیتزا ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
خامه ۵۰ گرم
سس سفید  ۳ پیمانه
لازانیا ۸ ورق
قارچ ۲۰۰ گرم

مواد لازم برای سس سفید :

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
شیر ۲ لیوان
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا در فر,دستور پخت لازانیا با سس سفید,درست کردن لازانیا در منزل خانه

طرز تهیه لازانیای گوشت :

با آموزش طرز تهیه لازانیا از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه لازانیای گوشت ابتدا یپاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در تابه ای با مقداری روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه رنگ پیاز کمی تغییر کرد.

گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت کمی تغییر کند. حالا قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی به صورتی که نه خیلی ریز باشد و نه خیلی درشت خرذ می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و همینطورکه مواد را تفت می دهیم نمک ، فلفل و آویشن را به تابه اضافه می کنیم. وقتی مواد لازانیا کمی غلظت پیدا کرد آنرا از روی حرارت بر میداریم و در صورتی که بخواهیم از خامه استفاده کنیم خامه را اضافه می کنیم.

حالا مواد داخل لازانیا اماده شده است و باید به سراغ خود لازانیا برویم. ورق های لازانیا را داخل یک قابلمه آب جوش  قرار می دهیم و حدود ۱۰ ثاینه صبر می کنیم تا ورق ها نرم شود ، سپس اب جوش را خالی می کنیم و روی ورق های لازانیا آب سرد می ریزیم.

همچنین بخوانید:  دستور طرز تهیه تصویری ژله پلنگی با طعمی فوق العاده خوشمزه

یک ظرف پیرکس مستطیل شکل انتخاب می کنیم و کفش را به خوبی با کره آب شده چرب می کنیم. کمی سس سفید می ریزیم و یعد ورق لازانیا را داخل پیرکس می گذاریم. حالا دوباره مقداری سس سفیذ روی ورق لازانیا می ریزیم سپس کمی پنیر پیتزا و بعد مقداری از مایه گوشت چرخ کرده را روی ورق می ریزیم.

دوباره یک ورق لازانیا و به همین شکل ادامه می دهیم تا تمام مواد را داخل لازانیا قرار دهیم. در اخر روی لازانیا را با پنیر پیتزا کامل می پوشانیم و ظرف در فر با درجه حرارت ۲۰۰ سانتی گراد به مدت ۱ ساعت قرار می دهیم تا پینر روی لازانیا طلایی شود.

بعد از اینکه لازانیا آماده شد آنرا از فر خارجی می کنیم و با همان ظرف پیرکس سرو می کنیم. می توانید در کنار لازانیا از سس های مورد علاقه خود نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه لازانیا در فر,دستور پخت لازانیا با سس سفید,درست کردن لازانیا در منزل خانه

طرز تهیه سس سفید لازانیا :

آرد را داخل یک ظرف مناسب مثل تابه می ریزیم و روی حرارات تفت می دهیم تا کمی رنگش تغییر کند. کره را در ظرفی جداگانه مثل شیر داغ کن آب می کنیم. سپس آرد و نمک را به کره اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا رنگ آرد تغییر کند.

بعد از اینکه رنگ آرد تغییر کرد شیر را کم کم اضافه می کنیم و به صورت یکنواخت مواد سس را مخلوط می کنیم تا سس سفید کمی غلیظ شود. سپس آنرا از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم تا سرد شود.

لازانیا در فر,لازانیا با سس سفید,لازانیا با گوشت چرخ کرده,لازانیا خوشمزه,لازانیا مجلسی,لازانیا