تاریخچه و تصاویر دریاچه طبیعی شورابیل در استان اردبیل
تاریخچه و تصاویر دریاچه طبیعی شورابیل در استان اردبیل

تاریخچه و تصاویر دریاچه طبیعی شورابیل در استان اردبیل دریاچه شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایرا دریاچهٔ شورابیل دریاچه‌ای در اردبیل است که در خیابان دانشگاه مسیر دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نورقراردارد. این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌باشد که نتایج مطالعات زمین‌شناختی نشان می‌دهد که قدمت […]

تاریخچه و تصاویر دریاچه طبیعی شورابیل در استان اردبیل

عکس های دریاچه شورابیل زمستان , دریاچه شورابیل کجاست , دریاچه شورابیل یخ زده اردبیل

دریاچه شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایرا

دریاچهٔ شورابیل دریاچه‌ای در اردبیل است که در خیابان دانشگاه مسیر دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نورقراردارد.

این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌باشد که نتایج مطالعات زمین‌شناختی نشان می‌دهد که قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است. شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می‌باشد.

دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد‌‌‌‌ , مکان های تفریحی کهگیلویه و بویراحمد‌‌‌‌ , جاهای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد‌‌‌‌

دریاچه شورابیل منطقه شکار ممنوع

دریاچهٔ شورابیل در گذشته بسیار شور بوده است، ولی امروزه با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده به‌طوری که نوعی ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می‌شود و گستردگی آن به ۱۸۰ هکتار افزایش یافته است.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله می‌توان به امکانات قایق رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل (مجتمع توریستی کوثر و هتل شورابیل)، یک شهر بازی روباز ویک شهر بازی سرپوشیده اشاره کرد. دریاچهٔ شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل می‌باشد.

دیدنی های همدان , گردشگری همدان , جاهای تفریحی همدان , مکان های تفریحی همدان

اطلاعات در مورد دریاچه شورابیل اردبیل

دریاچهٔ شورابیل درحریم شهری اردبیل قرار دارد و شهرک‌های کوثر، مهر، راه و ترابری، دادگستری، ولیعصر، و دانشگاه‌های محقّق اردبیلی، پیام نور، علوم پزشکی، و نیز نمایشگاه بین‌المللی اردبیل در حاشیهٔ این دریاچه قرارگرفته‌اند.

جهت اقامت توریست خارجی و میهمانان داخلی هتل شورابیل با درجه‌بندی دوستاره در ساحل شمالی دریاچه و مجتمع توریستی کوثر با درجه‌بندی سه ستاره و با امکانات چهل و شش واحد سوئیت ویلائی و سالن کنفرانس وسالن همایش و دو رستوران و کافی شاپ.

کافی نت و سالن ورزشی درزمینی به وسعت ۲۶۱۲۵ متر مربع در ساحل جنوبی دریاچهٔ شورابیل ساخته شده‌است.

موزه ارگ کریمخانی , عکس موزه ارگ کریمخانی , تاریخچه موزه ارگ کریمخانی شیراز

خاصیت درمانی دریاچه شورابیل

تا پیش از افزوده‌شدن آب شیرین به دریاچهٔ شورابیل، ساکنان منطقه و به‌ویژه کسانی که از ناراحتی پوستی و درد مفاصل رنج می‌بردند، از گل دریاچه به پوست خود می‌مالیدند و از گل آن به شهرهای دیگر نیز می‌بردند تا مصرف کنند؛ اما از زمانی که آب شیرین به آب دریاچه اضافه شده دیگر خاصیت درمانی خود را از دست داده‌است.

همچنین بخوانید:  مدل دمپایی مجلسی + عکس ها

جاهای تفریحی مشهد , مکان های تفریحی مشهر مقدس,گردش در مشهد

دریاچه شورابیل یکی از مکان های تفریحی اردبیل

دریاچهٔ شورابیل در حال حاضر یکی از مکان‌های تفریحی اردبیل به شمار می‌رود که در کنار آن شهربازی و فضای سبز بسیاری احداث گردیده و شهر بازی سرپوشیده شهر خورشید با امکانات مدرن درسال ۱۳۹۱در ساحل دریاچه افتتاح گردید.

تاریخچه و تصاویر دریاچه طبیعی شورابیل در استان اردبیل