دستور طرز تهیه شیرین پلو زعفرانی مجلسی و خوشمزه رستورانی با مرغ
دستور طرز تهیه شیرین پلو زعفرانی مجلسی و خوشمزه رستورانی با مرغ

دستور طرز تهیه شیرین پلو زعفرانی مجلسی و خوشمزه رستورانی با مرغ سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرین پلو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم شیرین پلو مرغ ۱ عدد برنج  ۱ کیلو شکر ۱ […]

دستور طرز تهیه شیرین پلو زعفرانی مجلسی و خوشمزه رستورانی با مرغ

شیرین پلو مجلسی,شیرین پلو خوشمزه,شیرین پلو,شیرین پلو

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرین پلو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم شیرین پلو

  • مرغ ۱ عدد
  • برنج  ۱ کیلو
  • شکر ۱ کیلو
  • خلال بادام  ۱۰۰ گرم
  • خلال پسته ۵۰ گرم
  • خلال نارنج یا پرتقال نیم کیلو
  • زعفران ساییده یک قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زرشک پلو با مرغ نذری,زرشک پلو با مرغ خوشمزه,زرشک پلو با مرغ,زرشک پلو

طرز تهیه شیرین پلو

برای تهیه شیرین پلو خوشمزه ابتدا باید یک روز قبل خلال پرتقال یا نارنج را سه مرتبه در آب بجوشانید. سپس خلال ها را داخل آب سرد میریزیم و حدود دو سه بار آب آن را عوض می کنیم تا تلخی آن گرفته شود.

آن ها را در صافی میریزیم تا آبش گرفته شود. شکر را با سه لیوان آب می جوشانیم و از صافی رد کرده خلال را داخل شربت می ریزیم تا چند جوش بزند و مغز خلال شیرین شود.

مرغ را پس از شستن با مقداری آب میگذاریم تا بپزد. آب مرغ را صاف کرده با دو سه قاشق روغن و یک ملاقه از شربت خلال مخلوط کرده زعفران را اضافه کرده مرغ را خرد کرده و استخوان های آن را می گیریم. برنج را آبکش کرده و ته دیگ را دو سه قاشق روغن و نصف استکان آب میریزیم. نیمی از برنج آبکش شده را داخل دیگ ریخته مخلوط خلال را از داخل شربت بیرون آورده و روی برنج میریزیم و نیمی از خلال بادام را شسته و روی خلال نارنج یا پرتقال می ریزیم.

دو سه کفگیر از برنج را روی خلال ها پاشیده و قطعات مرغ را روی برنج قرار میدهیم و بقیه برنج را روی مرغ می ریزیم . قابلمه را روی حرارت قرار داده با کمی شربت و زعفران و روغن روی سطح برنج را بپوشانید و سپس حدود یک ساعت صبر کنید تا برنج دم بکشد.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه كباب مخصوص خليج فارس

دستور طرز تهیه شیرین پلو زعفرانی مجلسی و خوشمزه رستورانی با مرغ