آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای فست فودی را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم گوشت […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه

پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه,پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده,پیتزا قارچ و گوشت خانگی,پیتزا قارچ و گوشت

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای فست فودی را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز سه قاشق غذاخوری
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای دو عدد
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • سس گوجه‌ فرنگی به میزان لازم
  • روغن مایع دو قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم
  • پودر آویشن برای طعم دهی به دلخواه

پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه,پیتزا مرغ و قارچ ایتالیایی,پیتزا مرغ و قارچ,پیتزا مرغ با قارچ

طرز تهیه

با آموزش طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت اولین قدم تهیه خمیر پیتزا هست . برای این منظور دو راه پیش رو داریم ؛ اول اینکه خمیر پیتزا را بصورت آماده از سوپرمارکت بگیریم ، دوم هم که پیشنهاد ماست تهیه خمیر پیتزا در منزل هست. برای مشاهده آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا به ( این صفحه ) مراجعه نمایید.

ابتدا باید مواد روی پیتزا را حاضر کنیم ، برا این منظور تابه ای روی اجاق قرار می دهیم و پیاز را نگینی خرد می کنیم و با مقدار کمی روغن مایع تفت می دهیم ، بعد از اینکه پیاز کمی نرم و طلایی رنگ شد گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم و خوی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد باید ادویه ها را اضافه کنیم برای این منظور فلفل سیاه ، نمک و ادویه های مورد علاقه خود را به سس پیتزا اضافه می کنیم.

ما می توانیم در این مرحله مقداری آویشن هم برای طعم دهی به سس پیتزا اضافه کنیم . بعد از اضافه کردن ادویه ها مجددا کمی مواد را تفت می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود .سپس مواد را از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم. حالا فلفل دلمه ای را به صورت مربعی خرد می کنیم بصورتی که نصف بند انگشت باشد ، سپس قارچ را با دقت به صورت ورقه ای خرد می کنیم و قارچ و فلفل دلمه را کنار می گذاریم.

ما می توانستیم فلفل دلمه و قارچ را به سس پیتزا اضافه کنیم و قبل از اضافه کردن به پیتزا بپزیم ولی در این آموزش ترجیح دادیم به صورت مستقیم برای تزیین پیتزا استفاده کنیم. خمیر پیتزا را در ظرف مخصوص پیتزا قرار می دهیم در صورتی که خودمان خمیر را آماده کرده باشیم به صورتی پهن می کنیم که قطر آن بیشتر از نیم سانتی متر نباشد. سپس روی خمیر پیتزا مقداری سس گوجه فرنگی می زنیم و با پشت قاشق به تمام قسمت های پیتزا سس را می رسانیم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پاپس کیک شکلاتی

بعد از اینکار مقداری پنیر روی خمیر پیتزا می ریزیم تا مواد را به خمیر بچسباند. هر چه پنیر بیشتری در این قسمت بریزیم پیتزای ما کش دار تر می شود. بعد از پنیر پیتزا مقداری از سس گوشت چرخ کرده را روی خمیر پیتزا می ریزیم به طوری که در همه نقاط خمیر به میزان یکسان مواد ریخته شده باشد. بعد از گوشت چرخ کرده مقداری فلفل دلمه و قارچ می ریزیم و مجددا سطح پیتزا را با پنیر پیتزا پر می کنیم. برای تزیین پیتزا مقداری قارچ و فلفل دلمه ای مجددا روی پنیر با ترتیب می چینیم تا بعد از پختن پیتزا ، پیتزایی با ظاهر زیبا داشته باشیم.

بعد از آماده کردن پیتزا آنرا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل فر با درجه حرارت ۲۰۰ سانتی گراد قرا می دهیم. وقتی خواستیم پیتزا را خارج کنیم حتما کف نان را نگاه می کنیم ، اگرکف نان پیتزا طلایی رنگ بود پیتزای اماده خارج کردن از فر می باشد. بعد از خارج کردن پیتزا را با کارد به ۸ قسمت مساوی برش می زنیم و نوش جان می کنیم. بعد از اینکه پیتزا قارچ گوشت ما آماده شد مقداری پودر اویش رویش می پاشیم و با سس کچاب سرو می کنیم.

اگر بخاطر مشکلات یا بیماری یا هر دلیلی به مصرف گوشت قرمز علاقه ای ندارید ، می توانید پیتزا مرغ و قارچ را امتحان کنید ، پیتزا قارچ و مرغ از نظر متریال و طرز تهیه شباهت بسیاری به پیتزا قارچ و گوشت دارید ، در صورت تمایل می توانید به ( این صفحه ) مراجعه نمایید و روش تهیه این پیتزا را مشاهده نمایید.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه