آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی خوشمزه سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه بستنی سنتی ایرانی از محبوب ترین و ساده ترین دسرهای مورد پسند ایرانیان را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم شیر چرب 4 لیوان […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی خوشمزه

بستنی سنتی خانگی,بستنی سنتی زعفرانی,بستنی سنتی خوشمزه,بستنی سنتی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه بستنی سنتی ایرانی از محبوب ترین و ساده ترین دسرهای مورد پسند ایرانیان را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم

  • شیر چرب 4 لیوان
  • شکر 2 لیوان
  • ثعلب 2 قاشق چایخوری
  • گلاب نصف لیوان
  • خامه 100 گرم
  • خلال پسته و زعفران دم کرده به میزان کافی

ژله بستنی ساده,ژله بستنی فوری,ژله بستنی مجلسی,ژله بستنی خوشمزه,ژله بستنی

طرز تهیه

با آموزش طرز تهیه بستنی سنتی از سری آموزش های تهیه دسر سایت نمکستان در خدمتتون هستیم.ابتدا خامه را داخل یک پلاستیک فریز می ریزیم . باید خامه را داخل فریز قرار دهیم اما قبلش باید آنرا بصورتی نازک کنیم که زمانی که یخ زد و از فریزر خارجش کردیم شبیه یک تیکه مقوا یکدست شود. برای این منظور بعد از اینکه خامه را داخل نایلون ریختیم آنرا را بین ورق های یک دفتر قرار می دهیم و فشار می دهیم تا تمام سطح خامه یکدست صاف شود ، سپس آنرا به همراه همان دفتر داخل فریز می گذاریم و بعد از چند دقیقه که خامه حالت گرفت دفتر را فریز خارج می کنیم.

یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم و داخلش شیر را اضافه می کنیم ، حرارت را زیاد می کنیم تا شیر بجوش بیاید ،بعد از اینکه شیر جوش امد حرارت را ملایم می کنیم و گلاب و مقداری زعفران دم  کرده داخل قابلمه می ریزیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شود. توجه داشته باشید که زمانی که بستنی خودش را ببندد رنگش روشن تر می شود برای همین منظور زعرفان بیشتری اضافه کنید تا به رنگ دلخواه برسید.

در یک ظرف جدا ثعلب و شکر را خوب مخلوط می کنیم و کم کم با قاشق به قابلمه شیر اضافه می کنیم تا مایه بستنی یکدست شود . پس از اینکه تمام شکر و ثعلب را اضافه کردیم خوب شیر را هم می زنیم تا شکر و ثعلب در آن کاملا حل شوند. پس از اینکه مایع بستنی یکدشت شد آنرا از روی حرارت بر میداریم.

همچنین بخوانید:  دستور طرز تهیه آش شله مشهدی سنتی غذای خوشمزه و اصیل مشهد

یک قابلمه بزرگ پر از یخ خرد شده آماده می کنیم. مایع بستنی را داخل ظرفی فلزی مثل کاسه می ریزیم و روی یخ های داخل قابلمه می گذاریم. بعد مایه بستنی را با همزن آنقدر می زنیم تا خودش را بگیرد و کش دار شود. سپس بستنی را داخل فریزر قرار می دهیم. هر نیم ساعت یکبار بستنی را از فریزر خارج می کنیم و با همزن آنقدر می زنیم تا کش دار شود. این عمل را باید 5 بار تکرار کنیم تا بستنی خوب کشدار شود.

در اخرین مرتبه خامه یخر زدن را از فریزر خارج می کنیم و به قطعات کوچک خرد می کنیم و به همراه خلال پسته به بستنی اضافه می کنیم . سپس بستنی را به مدت 6 تا 12 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا کاملا اماده شود. در پایان برای تزیین بستنی هم می توانیم از پودر پسته یا شربت ها غلیظ مثل شربت آلبالو یا توت فرنگی استفاده کنیم.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی خوشمزه