آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه خانگی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه خانگی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه خانگی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی دانمارکی یا شیرینی محمدی از معروف و محبوب ترین شیرینی ها موجود در کشورمان را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم شیرینی دانمارکی […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه خانگی

شیرینی دانمارکی شف طیبه,شیرینی دانمارکی خوشمزه,شیرینی دانمارکی خانگی,شیرینی دانمارکی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی دانمارکی یا شیرینی محمدی از معروف و محبوب ترین شیرینی ها موجود در کشورمان را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم شیرینی دانمارکی

  • شیر ۲/۳ لیوان
  • روغن ۱/۳ لیوان
  • آرد ۳ و نیم لیوان
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره ۲۰۰ گرم
  • پودر خمیر مایه ۲ قاشق چایخوری
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • اسانس وانیل مقداری
  • زرده تخم مرغ برای رومال شیرینی
  • شکر و آب برای شیره شیرینی

شیرینی کشمشی ترد,شیرینی کشمشی خوشمزه,شیرینی کشمشی شف طیبه,شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

یک ظرف مناسب بر میداریم و شیر را داخلش می جوشانیم. اجازه می دهیم شیر کمی سرد شود به صورتی که دست را نسوزاند. سپس پودر خمیر مایه ، نمک ، ۱ قاشق غذاخوری آرد و ۱ قاشق چای خوری شکر داخل شیر می ریزیم. مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. سپس به مدت ۱۰ دقیقه آنرا کنار می گذاریم تا کمی پف کند.

پس از اینکه ۱۰ دقیقه تمام شد ، تخم مرغ ها می شکنیم و داخل مخلوط خمیر مایه می ریزیم. مجددا مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در یک ظرف دیگر آرد باقیمانده را به همراه شکر و وانیل خوب با هم مخلوط می کنیم. سپس با مواد خمیر مایه مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست داشته باشیم. در صورتی که خمیر سفت بود کمی شیر اضافه می کنیم.

در آخر روغن را به خمیر اضافه می کنیم و آنقدر با دست خمیر را ورز می دهیم تا کاملا لطیف شود و دیگر به دست نچسبد. داخل یک کاسه بزرگ را چرب می کنیم و خمیر شیرینی را داخلش قرار می دهیم و با پارچه ای تمیز روی خمیر را می پوشانیم. بعد از اینکار خمیر را در جای گرمی قرار می دهیم تا ور بیاید. حدود یک ساعت بعد حجم خمیر ما دو برابر می شود.

پس از اینکه خمیر ور آمد یک سطح صاف آماده می کنیم و رویش آرد می پاشیم. سپس خمیر را روی سطح صاف با وردنه پهن می کنیم . وقتی نازک شد کره را روی سطح خمیر پهن می کنیم.و خمیر را لوله می کنیم. سپس مجددا خمیر را با وردنه صاف می کنیم و رویش را با پلاستیک می پوشانیم تا حدود ۱۵ دقیقه استراحت کند.

سه بار این عمل را انجام می دهیم تا شیرینی ما در پایان ترد تر شود. به این صورت که سه بار خمیر را لوله می کنیم و با وردنه صافش می کنیم حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خمیر استراحت می دهیم. بعد از اینکه این عمل به پایان رسید خمیر را با وردنه به صورت دایره ای بزرگ پهن می کنیم و اگر شبیه دایره نبود اطرافش را با کارد می بریم تا شبیه دایره شود.

سپس مانند برش خمیر پیتزا آن را به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و برش می زنیم. داخل هر قطعه کمی پودر قند و ۱ قاشق غذاخوری از کرم شیرینی دانمارکی را می ریزیم و شیرینی را می پیچیم.برای پیچیدن شیرینی دانمارکی ابتدا باید از سمت پهن شروع کنیم به لوله کردن شیرینی در پایان آخر شیرینی را می کشیم و با فشار روی بدنه شیرینی می چسبانیم. بعد از اینکه تمام شیرینی ها را پیچیدم کف سنی فر یک کاغذ روغنی پهن می کنیم. خمیرها را با فاصله مناسب در سنی می چینیم. حدود نیم ساعت باید خمیر شیرینی دانمارکی در این حالت استراحت کند.

همچنین بخوانید:  دستور پخت و آموزش طرز تهیه کیک آجیلی در منزل بسیار خوشمزه

بعد از استراحت خمیر روی هر شیرینی کمی زرده تخم مرغ می زنیم و داخل فر قرار می دهیم. قبلا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنیم تا گرم شود که زمان اماده شدن شیرینی معطل گرم شدن فر نشویم. حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا روی شیرینی های ما طلایی رنگ شود.

حالا در این مدت زمان ۲۰ دقیقه باید شربت روی شیرینی دانمارکی را آماده کنیم. به همین منظور نصف لیوان شکر را با یک سوم لیوان آب و ۱ قاشق چای خوری آبلیمو در ظرفی مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم . سپس مواد شیره را در شیرداغ کن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم . صبر میکنیم تا شیره کمی غلیط شود سپس آنرا از روی حرارت بر میداریم.

شیرینی ها را که از فر خارج کردیم با قلمو یا قاشق مقداری شیره روی سطح هر شیرینی می زنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند. سپس آنها از روی سینی فر جمع می کنیم و داخل ظرف شیرینی خوری می چینیم و برای زیبایی کار می توانیم از پودر پسته برای روی شیرینی ها استفاده کنیم. توجه داشته باشید این شیرینی با نام شیرینی محمدی هم شناخته می شود.

شیرینی دانمارکی شف طیبه,شیرینی دانمارکی خوشمزه,شیرینی دانمارکی خانگی,شیرینی دانمارکی

مواد لازم کرم شیرینی دانمارکی

  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آرد ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

شیر داغ کن را روی حرارت قرار می دهیم و شیر و گلاب را داخلش می ریزیم. سپس منتظر می مانیم تا شیر به جوش بیاید. بعد از اینکه شیر جوش آمد شکر را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر در شیر آب شود. حالا شیر داغ کن را از روی حرارت بر میداریم و آرد را دو بار الک می کنیم و کم کم به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم .

باید طوری آرد را اضافه کنیم که گوله گوله نشود. زمانی که تمام آرد را با شیر مخلوط کردیم مجددا شیر داغ کن را روی حرارت قرار می دهیم و هم زدن مواد را تا جایی ادامه می دهیم که کرم کمی خودش را بگیرد و سفت شود. حالا شیر داغ کن را از روی حرارت بر میداریم و کرمی شیرینی را کنار می گذاریم.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه خانگی