آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مجبوس غذای عربی لبنانی خوشمزه با مرغ
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مجبوس غذای عربی لبنانی خوشمزه با مرغ

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مجبوس غذای عربی لبنانی خوشمزه با مرغ نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه مجبوس غذای عربی خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده دستور آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد برنج ۴ پیمانه مرغ ۴ تکه پیاز ۱ عدد گوجه فرنگی ۴ عدد […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مجبوس غذای عربی لبنانی خوشمزه با مرغ

طرز تهیه مجبوس , مجبوس مرغ , مجبوس گوشت , مجبوس ماهی , مجبوس , مکبوس , majboos , l[f,s

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه مجبوس غذای عربی خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده دستور آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
برنج ۴ پیمانه
مرغ ۴ تکه
پیاز ۱ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
رازیانه نصف قاشق چایخوری
زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
میخک کامل ۵ عدد
چوب دارچین ۲ عدد
هل ۵ دانه
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم

طرز تهیه مجبوس

با آموزش طرز تهیه مکبوس یا مجبوس از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا مرغ را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس ۳ عدد میخک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، هل و دارچین  را به قابلمه اضافه می کنیم.

حالا گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. باید زمانی که مرغ کاملا پخت مقداری از آب مرغ برای تهیه برنج باقی بماند. مرغ ها را کنار می گذاریم و آب مرغ را هم می توانیم صاف می کنیم هم می توانیم با ادویه جات داخلش نگه داریم.

همچنین ببینید : طرز تهیه فلافل

در اینجا تخم گشنیز را به همراه رازیانه ، ۲ عدد میخک ، زیره سبز در آسیاب می ریزیم و پودرشان می کنیم. برنج را خیس می کنیم و به همراه آب مرغ روی حرارت قرار می دهیم تا نرم شود. سپس بعد از اینکه برنج را آبکش کردیم باید آنرا دم بگذاریم.

برای این منظور مرغ را لابلای برنج قرار می دهیم و یک قاشق از ادویه هایی که آسیاب کردیم رویش می ریزیم. پس از اینکه برنج دم کشید و آماده شد در دیس می کشیم و مرغ ها را کنارش می چینیم و به همراه ترشی پیاز سرو  می کنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سیب گلاب خوشمزه و مجلسی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مجبوس غذای عربی لبنانی خوشمزه با مرغ